Otrzymałeś gigantyczny rachunek za energię elektryczną i nie zgadzasz się jego wysokością? W takim przypadku masz prawo złożyć reklamację.
Obserwacja rachunku za energię
Zanim złożysz reklamacje rachunku za prąd przeanalizuj swoje zużycie energii. Warto sięgnąć po fakturę z analogicznego okresu roku poprzedniego i porównać z aktualną. Można także poprosić sprzedawcę energii o informacje o zużyciu energii w roku poprzednim oraz o przeciętne zużycie dla danej grupy przyłączeniowej. Pamiętaj, że większy rachunek za prąd może być spowodowany większą liczbą mieszkańców w danym gospodarstwie domowym czy większą ilością urządzeń elektrycznych. Nierzadko zbyt wysoki rachunek jest spowodowany błędnym odczytem licznika wykonanym przez inkasenta.
Źle działający licznik prądu
Winowajcom wysokiego rachunku za energię może być licznik prądu. W przypadku, jeśli podejrzewamy, iż nie działa on w sposób prawidłowy możemy to zgłosić przedsiębiorstwu energetycznemu. Dystrybutor energii na nasz wniosek sprawdza działanie układu pomiarowo-rozliczeniowego w ciągu 14 dni od momentu zgłoszenia żądania. Odbiorca energii ma również prawo wnioskować o laboratoryjne badanie licznika energii elektrycznej. Jeśli badanie wykaże, że układ rozliczeniowo-pomiarowy działa bez zastrzeżeń to koszty ekspertyzy ponosi konsument. W przypadku, gdy badanie potwierdzi złe działanie licznika odbiorca energii ma podstawę do złożenia reklamacji.
Procedura reklamacji faktury za energię
Firma energetyczna reklamację, która dotyczy rozliczeń za energię elektryczną powinna rozpatrzyć w ciągu 14 dni od jej zgłoszenia, chyba że w umowie pomiędzy stronami określono inny termin. Warto pilnować tego terminu, bowiem po upłynięciu tego terminu reklamacja jest uznawana w sposób automatyczny. Odbiorca składający reklamacje niestety nie jest zwolniony z obowiązku uregulowania opłat za prąd.