Co kryje się na rachunku przesyłanego przez firmę TAURON? Kliknij i zobacz szczegóły dotyczące swojego rachunku.
Część I: faktura zawierająca informacje na temat zakończonego okresu rozliczeniowego i podstawowych danych
- 1. Dane teleadresowe sprzedawcy energii elektrycznej.
- 2. Adres korespondencyjny. Prosimy o korzystanie z tego adresu do kontaktu z nami.
- 3. Indywidualny numer Klienta. Jest on niezbędny podczas kontaktów z TAURON Obsługa Klienta.
- 4. Adres korespondencyjny Klienta (Płatnika). Może on być inny niż adres punktu poboru energii.
- 5. Adres Klienta podany w umowie
- 6.Numer faktury.
- 7. Lista prognoz, których dotyczy wystawione rozliczenie.
Część II: faktura zawierająca informacje na temat rozliczeń poboru
- 8.Adres punktu poboru energii, czyli miejsca, gdzie zainstalowany jest licznik, którego dotyczy rozliczenie.
- 9.Numer ewidencyjny to indywidualny numer powiązany z punktem poboru energii.
- 10.Produkt (taryfa) wybrany przez Klienta. Zgodnie z jego stawkami wyliczana jest wartość rachunku.
- 11.Okres, którego dotyczy wystawione rozliczenie. Podany przedział czasu nazywamy okresem rozliczeniowym.
- 12.Wyliczenie wartości zużytej energii elektrycznej w oparciu o dokonane odczyty. Odczyt mógł być wykonany przez upoważnionego przedstawiciela przedsiębiorstwa energetycznego, oszacowany lub zgłoszony przez Klienta.
- 13.Wyliczenie należności za dostarczenie energii elektrycznej w oparciu o dokonane odczyty.
- 14.Całkowity koszt zużycia prądu w danym okresie rozliczeniowym (suma opłat za zużytą energię i jej dostarczenie powiększona o podatek VAT)
- 15.Wyliczenie kwoty do zapłaty lub zwrotu. Ta kwota to różnica między kosztem zużycia i dostarczenia energii w zakończonym okresie rozliczeniowym a kosztem wynikającym z prognoz. Jeżeli prognozy były większe niż zużycie, powstanie nadpłata, która pokryje nowe prognozy na następny okres rozliczeniowy. Jeżeli zużyłeś więcej niż zaprognozowano, powstanie niedopłata, która zostanie doliczona do pierwszego blankietu wpłaty.
- 16.Kwota obowiązkowego podatku akcyzowego. Podatek akcyzowy odprowadzany jest przez TAURON Sprzedaż Sp. z o.o. Klient nie ponosi żadnych kosztów.
- 17.Indywidualny numer rachunku bankowego do wpłat należności za energię elektryczną. Jest on przypisany wyłącznie do mieszkania/domu Klienta (oddzielny dla każdego punktu poboru energii i każdego typu zobowiązania)
- 18.Tutaj znajdziesz nasze dane kontaktowe.
Klienci Tauron mogą przejść na fakturę elektroniczną i pobierać ją wygodnie w eBOK. Więcej o elektronicznym Biurze Obsługi Klienta na https://energiadirect.pl/poradniki/ebok-tauron