Obecnie w zasadzie każdy rachunek możemy opłacać przez Internet. Nie inaczej jest w przypadku faktury za energię elektryczną. Większość sprzedawców prądu proponuje uregulowanie należności z poziomu elektronicznego Biura Obsługi Klienta.
Płacenie za prąd przez Internet
Aby opłacić rachunek za prąd nie trzeba już odwiedzać oddziału banku czy Poczty Polskiej. Wystarczy posiadać konto bankowe, które można obsługiwać przez Internet. W obecnych czasach praktycznie rzecz biorąc wszystkie banki oferują konta internetowe. W celu dokonania płatności za energię elektryczną należy zalogować się na swoje konto bankowe i wykonać przelew podając dane z faktury, czyli:
– Numer rachunku bankowego – każdy odbiorca dokonuje należności na indywidualny numer konta
– Tytuł płatności
– Kwota
Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta
Coraz więcej firm energetycznych wprowadziło elektroniczne Biura Obsługi Klienta. Za pośrednictwem eBOK można się zalogować na konto swojego banku i dokonać płatności. Wówczas pola przelewu są uzupełnianie automatycznie, nie potrzeba zatem ręcznie wpisywać numeru rachunku, tytułu płatności czy kwoty należności.
Automatyczne płacenie rachunków za prąd
Płaceniem rachunków za energię elektryczną nie muszą sobie zaprzątać głowy osoby, które wybrały polecenie zapłaty. Ten sposób płatności polegający na automatycznym obciążaniu naszego konta kwotą zobowiązań wobec firmy energetycznej aktywuje się poprzez wydanie dyspozycji w banku. Taka forma płatności jest całkowicie bezpieczna – pobierana kwota wynosi dokładnie tyle, ile wynosi kwota znajdująca się na rachunku za prąd. Oczywiście polecenie zapłaty w dowolnym momencie można wycofać.