Podrobione rachunki za energię elektryczną trafiały do klientów Energi. Oszuści trafili na dobry moment, bowiem firma energetyczna nadal boryka się z problemem dostarczania rachunków za prąd na czas. Nawet kilkumiesięczne opóźnienia są spowodowane zmianą systemu obsługi – wyjaśnia EnergiaDirect.pl.
Fałszywe faktury za prąd
Jak parę miesięcy temu poinformowała Energa, kilkudziesięciu klientów spółki sygnalizowało, że otrzymali podejrzane rachunki za energię elektryczną. Energa apelowała o zachowanie szczególnej ostrożności i sprawdzanie czy dana faktura jest prawdziwa. Oprócz faktury oszuści wysyłali pismo informujące, że zmianie uległ numer infolinii Energa. Energa podkreśla, że numer infolinii się nie zmienił, a spółka nie wysyłała do klientów takiego dokumentu.
Sprawdzenie, czy rachunek za prąd jest autentyczny
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości czy przesłana faktura za energię jest prawdziwa należy sprawdzić:
- – Numer klienta,
- – Numer konta bankowego (na fałszywym rachunku pojawia się nr xx 1060xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx, Energa nie ma ważnej umowy z tym bankiem od końca sierpnia 2015 roku),
- – Kopertę – powinna zawierać logotyp Energa,
- – Gdzie nadano list – prawdziwa faktura jest nadawana z UP Brodnica 1,
- – Numer Punktu Poboru Energii i adres dostarczania energii,
- – Stan licznika.
Jeśli uważasz, że rachunek za prąd jest podrobiony to należy ten fakt zgłosić firmie Energa. Spółka zaleca także kontakt w przypadku wątpliwości co do autentyczności rachunków. Do dyspozycji klientów jest infolinia Energa 555 555 555, która jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 22.00.
Więcej informacji na ten temat na portalu https://energiadirect.pl/