Fałszywe rachunki za prąd PGE

W czerwcu Polska Grupa Energetyczna alarmowała, aby uważnie sprawdzać swoje rachunki za prąd. Spółka codziennie otrzymywała kilkaset zgłoszeń od swoich klientów dot. fałszywych faktur za energię.

falszywe-rachunki-prad-pge

Jak wyglądają fałszywe rachunki za energię?

Polska Grupa Energetyczna informowała, że fałszywe rachunki za energię elektryczną opiewają na spore sumy, nawet na 1500 zł. Sprawa dotyczy faktur elektronicznych. Fałszywe e-faktury trafiały na skrzynki e-mailowe zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych. W e-mailach oszuści umieszczali link do pobrania faktury, a kliknięcie w link powodowało zainfekowanie komputera wirusem. Wiadomość najczęściej była zatytułowana „eFaktura za energię elektryczną nr…”. Dla bezpieczeństwa PGE radzi tego rodzaju wiadomości nie otwierać.

zamow-porownanie

Jak wyglądają prawdziwe rachunki za energię?

Prawdziwa faktura elektroniczna PGE Obrót jest nadawana przez firmę Blue Media. To ta firma generuje oraz wysyła efaktura za prąd do klienta. Prawdziwy rachunek jest wysyłany z adresu pge-efaktura@bluemedia.pl, a tytuł wiadomości brzmi: Powiadomienie o wystawieniu nowego rachunku. E-mail zawiera załącznik – fakturę za energię, a w treści e-maila znajduje się nr faktury, termin płatności, data wystawienia rachunku, numer konta bankowego oraz tytuł płatności. Ponadto wiadomość zawiera logotypy: PGE i Blue Media.

Co zrobić, gdy mamy wątpliwości czy rachunek jest prawdziwy?

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości czy danych rachunek za prąd jest prawdziwy należy skontaktować się z sprzedawcą za pomocą infolinii 422 222 222.

Więcej o rachunkach za prąd i innych kwestiach związanych z umową sprzedaży energii elektrycznej można się dowiedzieć na https://energiadirect.pl/poradniki