JAK REKLAMOWAĆ RACHUNEK ZA PRĄD?

Reklamacja rachunku za energię, to nietypowe zjawisko, przecież nie jesteśmy w stanie zbadać jakości pobieranej energii. W reklamacji adresowanej do sprzedawcy energii możemy skarżyć się na niewłaściwe naliczenie  pobranych przez nas kilowatogodzin jak i jakość dostarczonego prądu.

jak-reklamowac-rachunek-za-prad

W pisemnej reklamacji należy podać

  • – Kto wnosi reklamację, adres numer klienta,
  • – Za jaki okres wnosimy reklamację,
  • – Co chcemy uzyskać w wyniku reklamacji,

Reklamacja, to nie wszyto, zakład energetyczny niechętnie podchodzi to tego typu spraw. Zwykle  zawyżoną fakturę odbiorca musi uregulować a następnie nadwyżka wpłaconej kwoty będzie mu przypisana do przyszłej faktury, która będzie niższa. Zanim jednak do tego dojdzie wezwijmy zakład do działania, zawnioskujmy o sprawdzenie urządzenia pomiarowego, może to licznik zawyża nasze zużycie? Niektóre przedsiębiorstwa energetyczne umożliwiają złożenie reklamacji za pośrednictwem elektronicznego Biura Obsługi Klienta – taka możliwość jest m.in. w PGNiG ebok o czym więcej na: https://energiadirect.pl/poradniki/pgnig-kontakt.

Za badanie licznika niestety możesz zapłacić

Prawidłowe działanie licznika niestety nie jest dobrą wiadomością, nie tylko nie otrzyma mamy korekty faktury za złe naliczenie zużycia ale także będziemy  musieli zapłacić za wykonane badanie. Gdyby jednak urządzenie działało niepoprawnie to wszelkie koszty badania ponosi firma energetyczna. Na ustosunkowanie się do reklamacji przedsiębiorstwo ma 14 dni. Należy podkreślić, że jeśli w tym czasie nie nastąpi odrzucenie reklamacji to przyjmuje się, iż została ona rozpatrzona pozytywnie. W tym przypadku firma jest zobowiązania do rozliczenia błędnie wystawionej faktury. Co za tym idzie zostanie konsumentowi zwrócona nadpłata – najczęściej jest zaliczana na poczet przyszłych rachunków za prąd.

Nie płaciłeś za prąd? Zobacz ile zapłacisz za ponowne przyłączenie

Niezapłacona faktura, następnie ponaglenie a w końcu informacja o tym, że odcinają prąd. Nie dość, że nie masz energii to bądź pewien, że za nieuregulowane faktury możesz mieć na karku komornika.  Zanim jednak odcięcie nastąpi, sprzedawca wyśle wniosek do zakładu energetycznego (dystrybutora) z wnioskiem o docięcie energii.

Masz jeszcze miesiąc, jeśli w dniu dzisiejszym listonosz przyniósł upomnienie i z treści którego wynika, że musisz uregulować płatność w ciągu 14 dni. To masz jeszcze czas, zanim sprzedawca powiadomi dystrybutora, że nie dokonałeś wpłaty minie miesiąc, i tyle masz czasu zanim wyłączą ci prąd. O tym fakcie zostaniesz powiadomiony pisemnie, wszelka korespondencja będzie nadawana za potwierdzeniem odbioru. Nie ważne czy pismo otrzymałeś czy nie, skuteczne doręczenie działa nawet jeśli nie podpisałeś się i nie odebrałeś przesyłki.

Prąd powróci, jednak uregulowanie ostatniej faktury niestety nic nie da, żeby technicy ponownie przywrócili nam energię musimy zapłacić wszelkie odsetki. Następnie nie obejdzie się bez wniosku o wznowienie dostaw energii, który najlepiej pobrać ze strony firmy sprzedażowej. Wniosek wypełnij z należytą starannością, gdyż błędny czy niekompletny bez podania danych odbiorcy, kod i adres PPE zostanie odrzucony. Zakład ma 48 godzin na przywrócenie energii jeśli tylko wniosek i wszelkie opłaty zostaną uregulowane.

Koszty jakie trzeba wnieść wraz z wnioskiem o wznowienie dostaw

  • Na napięciu nN  – 81,11 zł
  • Na napięciu SN – 121,65 zł
  • Na napięciu WN  – 152,07 zł